Mount Everest, hoofpijn en wandelen - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Corinne - WaarBenJij.nu Mount Everest, hoofpijn en wandelen - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Corinne - WaarBenJij.nu

Mount Everest, hoofpijn en wandelen

Door: blueeyes

Blijf op de hoogte en volg Corinne

01 Augustus 2010 | Nepal, Bhaktapur

Hoi allemaal,

Allereerst hartelijk dank voor jullie leuke reacties.
Mama wees niet bang, we hadden al twee souveniers voor je en we hebben er net nog eentje bijgekocht!
Lucy en Sum, gelukkig dat het een gewone fluit moet zijn. Gister hadden we bijna een hele dure panfluit gekocht, de enige die we zagen!
Moeder van Marjolijn: gefeliciteerd met de jarige dochter. Helaas moet ik zelf nog een weekje wachten op mn feestje, maar ik ga straks lekker eten van de taart van Marjolijn.
Dianne, bedankt voor je leuke reactie en je mail met foto's. Ben heel benieuwd naar al die Spaanse zinnen!


Waar waren we gebleven? O ja, de mountain flight ging niet door. Maar jullie hebben goed geduimd. Eergister kregen we 's morgens om 7 uur het verlossende nieuws: het weer was goed; we konden de lucht in.
Tuurlijk wel een beetje zenuwachtig. Zo'n klein propellor vliegtuigje, zo hoog en door de wolken... Niet mijn ding. En ik kon me de vlucht naar de Bahama's met zo'n ding ook nog goed herinneren. In gepakt met de beautycase op schoot en een super dikke jongen voor me. Dat vliegtuig maar heen er weer zwiepen bij de landing.
Maar goed, ik wilde die Mount Everest natuurlijk wel zien. En zodra we boven de wolken waren was ik mn angst vergeten (of het moet het moment zijn dat de motor een raar geluid maakte en het vliegtuig prompt een beetje zakte...).
De stewardess vertelde wat we zagen en ik mocht twee keer in de cockpitt kijken. Mooie foto's gemaakt van de Mount Everest en zijn kleinere broertjes en ook de film is aardig. Helaas waren de raampjes van het vliegtuig best vies waardoor het overweldigende beeld voor jullie wat minder overweldigend zal zijn.

Na de vlucht zijn we vertrokken naar Nagarkot. Een dorpje van niets, maar hoog gelegen en daardoor prima uitzicht op de Hymalaya. Tenminste, wanneer je buiten het regenseizone komt. Aanvankelijk was het uitzicht nog best leuk, maar al snel kwamen er wolken en daarna regen.
De kamer was vies en vochtig en ik had super hoofdpijn. Dus niet in mn beste doen. Kregen we ook nog buffet te eten en daar ben ik niet van. BHHHH. Toen was ik dus chagerijnig. Gelukkig was het feestje voor Gerries verjaardag wel gezellig.

Vanmorgen om 5 uur regende het nog steeds. Daar ging ons zicht op de bergen bij zonsopkomst dus. Dan maar lekker verder slapen dachten we. Maar nee, om 5.45 werd er hard op de deurgeklopt door medewerkers van het hotel: de zonsopkomst gaf toch zicht op de Mount Everest en konsorten. Mooie foto's gemaakt van vooral de zon. De hoofdpijn was nog steeds erg, dus nog maar even geslapen.

Om 9 uur gingen we hiken. Nou ja, eerder wandelen. Niets vergeleken bij de tocht die Daphne en ik 4 dagen geleden maakten. Die was vele malen enger, met zn stijle, gladde trapjes zonder relingen. Er was nu maar een zeer stijle afdaling zonder paadjes of iets wat daar op leek. Voorzichtig naar beneden dus maar.
Maar ja, op zo'n moment staan altijd de macho's van de groep op. Indruk maken op het vrouwelijk schoon kan het beste op enge momenten en gaat het beste als je ondoordachte capriolen uithaalt. Dus zo snel mogelijk, geleidend op je achterwerk naar beneden, springen waar het eigenlijk niet kan en vrouwen inhalen op onverantwoorde punten. Dat jouw val ook de val van degene voor jou kan betekenen komt bij de meesten niet op. Ik ben dus maar achteraan gaan lopen.
En ik weet dat er vrouwen zijn die heel gelukkig zijn met een man, maar op zulke momenten ben ik toch heel blij dat ik er geen heb. Je zult dat zeven dagen per week om je heen hebben. Vermoeiend.

We zijn helemaal naar Bhaktapur gelopen. Daar blijven we een nacht. Best een schattig dorpje, maar na twee uurtjes heb je alles wel gezien.

Morgen vertrekken we naar Chitwan national park. Daar gaan Daphne en ik lekker op olifanten safari en kanoen. Ik weet niet of je daar kan internetten, maar het kan ook in dit Middeleeuwse dorp. Ik heb dus goede hoop.

Ik ga nu proberen (voor de zoveelste keer) om foto's toe te voegen en daarna ga ik een fluit kopen voor Sum!

Heel veel liefs en dikke kus

Daphne en Corinne

  • 02 Augustus 2010 - 16:33

    Erna :

    Hey Corinne (en Daphne)! Wat een stoere reis zeg! Heel gaaf, ben benieuwd naar je verhalen als je terug bent en hopelijk tot op de Sail!

    grtjs!
    Erna

  • 02 Augustus 2010 - 17:26

    Naomi:

    Jeetje wat zijn jullie actief!! Respect hoor :)
    Zo te lezen iig erg aan het genieten, klinkt allemaal super. Dat wordt een avondje foto's showen denk ik zo.
    Geniet nog van de komende dagen!! Dikke knuffel

  • 02 Augustus 2010 - 18:14

    Christine Moeder Van:

    Hee Corinne
    Bedankt voor je mooie verlag van jullie laatste dagen in Nepal!! Ik heb weer genoten van je mooie gedachten en beelden die je zo knap weergeeft! Wat een prachtreis maken jullie. Veel afwisseling, veel indrukken en wat een luxe om gewaarschuwd te worden dat het uitzicht helder is rond de mount everest en anapurna, echt bijzonder!! De foto's die je straks thuis intensief op je in laat werken zullen je aan deze Nepalese attentie herinneren.Ik hoop dat je hoofdpijn weer over is en je fantastische dagen hebt in het Chitwan NP. Lekker genieten van het Aziatische leven vol stinkende geuren maar wel de meest prachtige kleuren en liefste vriendelijkste mensen van de wereld!! Topdagen gewenst!! Christine Knol

  • 03 Augustus 2010 - 18:50

    Rinda En Rene:

    Indrukwekkende belevenissen, we horen bij thuiskomst graag de verhalen met bijbehorende foto,s.Dit berichtje even op de laptop van Sjoerd, onze P.C heeft het begeven,nu in de maak.
    Maak er nog een paar geweldige dagen van,en een hele voorspoedige terugreis gewenst.veel liefs van de Zaanse thuisblijvers

  • 04 Augustus 2010 - 11:41

    Sum:

    hello travellers.. already in Chitwan!.. dan hoe gaat het daar? alles goed? mooie weer of slecht weer? you should see a Royel Bengal Tiger in there ,then you are really lucky. Lots of things to do, Elephant ride, jeep safari, kanoeing, hiking,, wat jullie gaan doen?of jullie een tiger al gezien? success met alles..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Bhaktapur

Corinne

Hoi, ik ben Corinne. Ik ben 31 jaar oud. Ik reis graag, maar kan dat helaas niet de hele dag doen, dus daarnaast werk ik als docent geschiedenis, speel ik gitaar, game ik graag, luister ik veel muziek en loop ik hard, voetbal of boks ik.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 26161

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 06 Mei 2016

Goodnight Saigon

27 April 2015 - 14 Mei 2015

In het spoor van Miss Ceylon

20 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

kroatie: europa met een ander sausje

13 April 2014 - 02 Mei 2014

Amish, watervallen en skyscrapers

08 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Me, myself and my backpack

17 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Madagascar: het rode land

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

India en Nepal 2010

Landen bezocht: