Een enerverende reisdag - Reisverslag uit Agra, India van Corinne - WaarBenJij.nu Een enerverende reisdag - Reisverslag uit Agra, India van Corinne - WaarBenJij.nu

Een enerverende reisdag

Door: blueeyes

Blijf op de hoogte en volg Corinne

22 Juli 2010 | India, Agra

Hoi allemaal,

We zijn sinds gisteren in Agra en vertrekken vanacht weer met de nachttrein.

Gister hadden wij een meer dan enerverende reisdag.

Om 8 uur vertrokken we. Na zo'n 3 uur gingen we een verlaten mogolstadje bekijken. Lekker op het heetst van de dag en de zon begon te schijnen zodra we uitstapten.

Daph en ik hadden geen zin in een gids dus informeerden we bij Raj hoe laat we weer bij de uitgang moesten staan. Hij wees ons de plek en de tijd waar de bus zou verschijnen. Daph en ik klommen en klauterden een uur door de stad en gingen toen op de aangewezen plek wachten op het busje dat ons terug moest brengen. Alleen.... dat busje kwam niet en de groep kwam ook niet meer. Uiteindelijk zijn we maar gaan lopen. Maar omdat we op de heenweg niet hadden opgelet wisten we bij de t-splitsing niet meer welke kant we op moesten. Een guard wees ons de weg. Maar ja? Kan je die vertrouwen? Gelukkig bleek de weg te kloppen.
Natuurlijk stond de hele groep al te wachten, maar Raj deed alsof zijn neus bloedde. Dus confronteerden wij hem zelf maar even met zijn foutieve info. Dat waaide hij een beetje weg. We waren wel boos en vullen misschien nog een klachtenformulier in, want als we wel verkeerd waren gegaan had dat minder kunnen aflopen.

Iet wat geirriteerd gingen we eten. Weinig voor veel geld. Toen kregen we de rekening en hoewel Daphne en ik hetzelfde gegeten en gedronken hadden, scheelde beide rekeningen toch 40 roepie. Dus maar even vragen. Ach, de tax was vergeten dus er kwam nog 40 roepie bij de andere rekening bij. Dan betaalden we opeens 90 roepie tax per persoon. Beetje veel leek mij. Nee, nee, de tax was 12,5 %. Nu is 12,5% van 290 geen 90 roepie. Dus wij dat even uitrekenen en weer klagen. Toen werd de tax op 50 roepie gezet. En zo konden we een halfuur later toch met de bus mee.

Dan 's avonds maar even eten bij de Pizzahut. (Achteraf geen goed idee, gezien de conditie van onze buikjes nu). Weer een belevenis.
Sommigen van jullie kennen de Maccie bij de Munt. Stel je voor dat het personeel opeens achter de counter vandaan komt, muziek aanzet, in een rijtje gaat staan en gaat dansen. Niet voor te stellen dat dat ooit gebeurd bij deze Mac. Maar wel bij de Pizzahut in Agra hoor. We wisten niet wat we zagen toen de mannen een hilarisch dansje gingen opvoeren. We hebben film en kunnen het ook demonstreren. Dus bereid je maar vast voor.

Toen we weggingen werd ik opeens op m'n schouder gtikt. Stond ik oog in oog met Irma, de secretaresse van het Huygens. We wisten niet van elkaar dat we naar India en Nepal gingen! Echt raar als je zo ver weg bent om dan een bekende tegen te komen. Vorig jaar had Daphne hetzelfde.

Vandaag voelden we ons stukken minder toen we om 5 uur opstonden voor de Taj Mahal. Diaree... Nu gaat het wel, geen pijn meer.

De Taj Mahal was ook weer zoiets. Tuurlijk kregen we weer een gids. First the rules for Taj Mahal. You cannot bring choclates, lighters, electronic devices, except video en photo camera's, but no ipods, phones en calculators. I repeat you cannot bring choclates, lighters, electronic devices, except video en photo camera's, but no ipods, phones en calculators. En 5 minuten later dezelfde riedel. Wij lagen echt in een deuk. I repeat! Calculators??! Wie heeft die bijzich?

De Taj zelf was bijzonder leuk om te zien. Het liefdesverhaal spreekt tot de verbeelding net als de droevige afloop. De opdrachtgever Shah Jahan sterft in het gevang met het graf van zijn geliefde (de Taj) gereflecteerd in de spiegel. Raj dacht dat we er wel drie uur wilde blijven. Goddank vond de rest van de groep 1,5 uur ook ruim genoeg.

Vanmiddag fort Agra bezocht in de hitte. Ik kan er niets over vertellen. Helaas. Ik kan niet naar een gids luisteren als ik in de brandende zon sta.

Vanavond de nachttrein. We vertrekken om 24.00 maar de nachttrein kan best 4 (!) uur vertraging hebben.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen. Blijven sturen dus. Hoop ook vanuit Varanassi tot jullie te komen.

Dikke kus

Daphne en Corinne

  • 22 Juli 2010 - 15:40

    Suus:

    Hmmm, zo'n zingend-en-dansend-personeel-ervaring had ik ook in Disney. Dan vraag je je toch even af of ze wat in je eten hebben gedaan... :S
    Taj Mahal is gaaaaf!! Grappig om jullie voor die overbekende achtergrond te zien staan! :D En die calculators...misschien Japanners? Daar zie ik ze best voor aan! ;)
    Sterkte met de hitte!! We hebben het hier nu net weer even gehad (voor zolang als het duurt), maar we feel your pain! ;) Wat een ellende, zo'n brandende zon! Bijna net zo erg als het gezeur uit Den Haag. Bíjna. ;)
    Goeie reis in de nachttrein, ik hoop dat jullie een beetje goed slapen!!

    XXX


  • 22 Juli 2010 - 18:21

    Rinda:

    Weer een speciaal verhaal, en leuk dat je een bekende tegen kwam, de wereld is kleiner dan je denkt.
    Blijf opgewekt, positief en vooral genieten.
    Liefs

  • 23 Juli 2010 - 08:06

    Con En Marianne:

    Hoi lieverds,
    Heb het niet zo op nachttreinen. Kunt volgens mij niet rustig slapen. Laat je plezier niet vergallen en blijf genieten van elkaar en het moois dat je tegen komt. Den Haag maakt inderdaad niet gelukkig. Die lui (Mark voorop) zouden zich moeten schamen om in deze tijd zulke onzin te verkopen.
    Beniezen jullie maar lekker en mocht het nodig zijn dan horen we het wel.
    XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Corinne

Hoi, ik ben Corinne. Ik ben 31 jaar oud. Ik reis graag, maar kan dat helaas niet de hele dag doen, dus daarnaast werk ik als docent geschiedenis, speel ik gitaar, game ik graag, luister ik veel muziek en loop ik hard, voetbal of boks ik.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 26166

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 06 Mei 2016

Goodnight Saigon

27 April 2015 - 14 Mei 2015

In het spoor van Miss Ceylon

20 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

kroatie: europa met een ander sausje

13 April 2014 - 02 Mei 2014

Amish, watervallen en skyscrapers

08 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Me, myself and my backpack

17 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Madagascar: het rode land

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

India en Nepal 2010

Landen bezocht: