Al twee dagen overleefd! - Reisverslag uit Jaipur, India van Corinne - WaarBenJij.nu Al twee dagen overleefd! - Reisverslag uit Jaipur, India van Corinne - WaarBenJij.nu

Al twee dagen overleefd!

Door: blueeyes

Blijf op de hoogte en volg Corinne

19 Juli 2010 | India, Jaipur

Hoi allemaal,

Hier dan mijn eerste verhaal vanuit Jaipur, India.

Zaterdag zijn Daph en ik in alle vroegte vertrokken naar Schiphol. Daar vertrok onze vlucht naar Zurich iets te laat, maar we kwamen ruim op tijd voor de vlucht naar New Delhi. Inmiddels hadden we al wat Shoestring mensen leren kennen. Het bleek dat alleen mensen van onze reisgroep in het vliegtuig zaten. Andere groepen hadden een andere vlucht. Dat scheelde dus heel wat verwarring bij aankomst.

De vlucht verliep met een kleine vertraging, maar om 00.30 plaatelijke tijd waren we er en mijn tas kwam ook nog van de band rollen op het moment dat ik aankwam. Ik was dus helemaal klaar voor het hotel. Maar helaas onze alleraardigste gids Raj (lees: Jan in het NL) had andere plannen nl een ritje van 6 uur (of 8 dat hing van de wegen af) naar Jaipur...

Gelukkig heb ik het grootste deel van de trip kunnen slapen, want mn hoofd knalde uit elkaar en ik was gewoon moe.

Aangekomen in Jaipur maakten we pas echt kennis met India. Van een afstand ziet de stad er leuk uit. Fort op de heuvel en wat leuke paleisjes. Maar van dichtbij zie je alleen afgebladderde verf en vuil. Overal vuil. En mensen die op straat slapen, plassen en poepen. En dan nog meer vuil en nog meer arme mensen en vuil. Wij zullen nooit meer klagen over een afval staking in Nederland en wat mij betreft schenken we dit land honderden vuilnisbakken.
Toen we 5 minuten stil stonden naast de kippenmarkt had niemand het waarschijnlijk erg gevonden als de gids had aangekondigd dat ons stadje nog 6 uur rijden verder op was...

Maar ons hotel is dan wel een echt paleisje. Vroeger was het van een koninlijke familie, kamers en ontbijt zijn goed en er is zelfs een prima zwembad.

De eerste dag hebben we rustig aan gedaan. Aleen een rondje door de buurt met een deel van de (overigens leuke) groep. Stank, stank en stank. Dat India vies en arm was, daar hadden wij ons op ingesteld, maar de geur die daarmee gepaard gaat is onbeschrijvelijk. Lijkt niks op mn Kenzo.

Overal weer afval met varkens, koeien en zwerfhonden er midden in. Zeg ik tegen Daphne: 'Kijk daar liggen dierenresten.' Zegt Daph: 'Waar?' Komt er een mannetje aan en die gooit er een hele stapel kippenhoofden bovenop. Dus ik zeg: 'Daar dus...'

Vandaag regende het eerst keihard. We zijn naar het Amberfort geweest. Daph en ik per olifant. Tenslotte zijn we nu nog gezond, dus dat kun je beter maar gehad hebben dan. Zo'n beest schud ook enorm dus ik moest me weer goed vasthouden om er niet af te vallen. Voor een fooi deed dat beest ook nog kunstjes en mochten we er uitgebreid mee op de foto.
VAn het Amberfort zelf weten we niets, we konden de gids (de Indiaase Arie Boomsma, echt ik heb bewijs en nadat ik dat had verkondigt was iedereen het er mee eens) helaas niet verstaan. De rondleiding duurde wel eeuwig.

Daarna gingen we lunchen en toen naar het stadspaleis dat nu museum is en daar hoef ik dus niet naartoe. Dus gingen wij in de Riksja maar dat mannetje was vreemd en een aap wilde bijna mn fototoestel stelen. Dus gingen we zelf maar rondlopen in de chaos die India heet en daarna met de Tuktuk naar het hotel.

Dat is nog een hele belevenis op zich want in India gelden geen verkeersregels wie het hardste toetert en knippert gaat voor. Dus dat doen Indiers constant lieft een toeter die opvalt door een leuk deuntje.

Vanavond gaan we eten in luxe...helaas zonder danseressen die ons gister nog beloofd waren.

Niemand weet wanneer we weer door gaan want we begrepen Raj niet zo goed.

Goed om dit lange verhaal kort te maken, het moge een wonder heten dat we nog gezond zijn want het is hier echt heel erg vies en de stank ik soms niet te harden. Maar het hotel en de groep zijn prima en onze gids is erg aardig.

Zodra het kan volgt een update.
Filmen en foto's gaat leuk en hopelijk kan ik die laatste ook snel aan jullie laten zien.
Hoop dat met jullie ook alles goed is. Schrijf het maar dan lezen wij het!

Dikke kus
Daphne en Corinne


  • 19 Juli 2010 - 20:10

    Suus:

    Wooooooow dat klinkt echt extreem! Nogal een eerste indruk... Toch is die foto met die zwijntjes bijna schattig - afgezien van het vuil eromheen :S ;) Maar de (bijna verplichte) foto met de olifant is er, jullie zijn echt in India, whoohoo!! ;) :P
    Klinkt alsof jullie nog heel wat te wachten staat! Ik wacht in spanning af!! Veel plezier! :D

    Hier in Amsterdam is het saaaai...en warm. Nog geen nieuws over de kabinetsformatie, er is een kwallenplaag in het IJ en volgens Yolesley komt er snel een kind (gaaaaaaah het plant zich voort!! Neeeee!!). Jullie missen dus niks! :D

    XXX

  • 19 Juli 2010 - 21:17

    Rene Van Bennekom:

    Lieverds,

    Leuk zo snel jullie al op een olifant te zien, dan hebben jullie dat gehad.
    Goed idee zo'n levendig reisverslag met foto's.'Tis net of we mee op reis zijn.
    Dikke kus, rinda en rene

  • 19 Juli 2010 - 21:32

    Rinda:

    zo ver weg, en nu zo dichtbij, leuk hoor, we volgen jullie op de voet.
    Geniet van jullie prachtige reis, ondanks de stank.
    veel liefs en een blubb van de vissen.

  • 20 Juli 2010 - 09:27

    Con En Marianne:

    Hoi lieverds,
    Leuk zo snel wat van jullie te horen. Het is er dus echt zo vies als ze zeggen. En dan die stank. Gelukkig is er veel moois te zien. Geniet er lekker van en wij lezen met jullie mee.
    Adres van opa: Grebbeberglaan 60 K533, 3527VX Utrecht.
    Kusjes xxxxxxxxx

  • 20 Juli 2010 - 09:39

    Linda:

    Hey lieve meiden!

    Wat leuk een reisverslag!
    En al op een olifant gezeten, das toch helemaal leuk! En top dat de foto's ook lukken!
    Kunnen we allemaal meegenieten!
    Volgens mij gaan jullie de komende weken nog heel veel moois zien en meemaken dus heel veel plezier!
    Ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag!

    Liefs van Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

Corinne

Hoi, ik ben Corinne. Ik ben 31 jaar oud. Ik reis graag, maar kan dat helaas niet de hele dag doen, dus daarnaast werk ik als docent geschiedenis, speel ik gitaar, game ik graag, luister ik veel muziek en loop ik hard, voetbal of boks ik.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 26162

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 06 Mei 2016

Goodnight Saigon

27 April 2015 - 14 Mei 2015

In het spoor van Miss Ceylon

20 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

kroatie: europa met een ander sausje

13 April 2014 - 02 Mei 2014

Amish, watervallen en skyscrapers

08 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Me, myself and my backpack

17 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Madagascar: het rode land

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

India en Nepal 2010

Landen bezocht: